Dags för jobb igen

Så har 8 veckor gått och det är dags för mig att börja jobba på måndag igen :-(
Känns inge kul alls men det måste ju göras.
Joakims dagisstart har gått ganska bra i alla fall men lite ledsen har han varit på förmiddagarna när vi lämnat honom. Jag trodde vilan skulle bli värst men han hade somnat utan problem och sovit lite mer än en timme.
Tomas går på intervju var och varannan dag nu så det dröjer nog inte länge innan han har jobb igen. Men han missade en intervju i fredags eftersom stackarn har gått och blivit sjuk.
Så fort det fixat sig med Tomas jobb så ska jag försöka gå ner i tid så Joakim inte behöver ha så långa dagar på dagis.
Jag har sån ångest inför att börja jobba igen, jag vill verkligen inte jobba. Det kändes precis lika när jag började jobba sist men det blev i alla fall lite bättre när man väl kommit igång igen så jag hoppas att det blir så nu med.

Idag har vi varit och kikat på höstskor till Joakim och jag hittade ett par jättefina som jag ville köpa men dom fanns ju såklart inte i rätt storlek men hon sa att dom förmodligen skulle få en ny leverans snart. Kan inte fatta hur fort grabbens fötter växer. Dom är 15,5 cm och skorna vi ville köpa blir i storlek 26. Dom växer så det knakar.
Det blev alltså inga skor idag men vi köpte ett par fleecebyxor till Joakim istället. Vi har 2 dressar i storlek 86 men dom såg lite små ut när vi provade dom och så har vi en fleecetröja i storlek 86/92 som han kan ha och nu då även ett byxor i storlek 92.

Japp det var allt för mig för denna gång... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se