Schlager ikväll (hon ser ut som en transa)

Idag har jag haft min syster Jenny och hennes son Måns här. Det har varit en riktigt trevlig dag. Vi åt lasange med bröd och grönsaker till middag och till efterrätt åt vi jordgubbar och mjölk. Åhh så gott det var. Har inte ätit jordgubbar sen förra året och då blev det inte många gånger eftersom Tomas inte är speciellt förtjust i det.

Som jag skrev igår så har vi gjort en del saker på sista tiden. Bla i Maj så har vi varit på Skansen med Jenny, Danne och Måns och Dannes brors familj. Det var en superhärlig dag med mycket sol och lagom med folk.
Vi har också varit och tittat på betessläpp i Uppsala. Det är ju så kul att se när dom skuttar och har sig. Tyvärr var det riktigt dåligt väder med regn och rusk.
Vi har varit och hälsat på Tomas syster + familj på landet, det var och också en riktigt härlig dag med strålande sol, dock lite väl varmt enligt mig.
Vi har även hunnit varit barnvakt åt 2 av Tomas systers barn.
Vi var hos en kompis och grillade och drack vin. Den kvällen slutade med att jag och kompisen hamnade på magget och Tomas fick passa barnen. Kan väl säga att jag inte mådde helt bra dagen efter, dessutom hade mina strumpor stora hål eftersom jag var tvungen att ta av mig skorna som klämde ordentligt på mina tår. 

Som sagt så har vi hunnit med lite i alla fall i vår annars ganska så tråkiga tillvaro. Bilder kommer så småningom i alla fall från Uppsala och Skansen så håll utkik :-)

Ikväll är det schlager och jag tror att Sverige kommer till finalen på lördag. Jag gillade inte låten alls från början men nu tycker jag att den är ganska bra synd bara att Charlotte Perrelli sminkar sig så hon ser ut som en transvestit...

Imorgon är det fredag och sen blir det en helg med fullt upp igen. På lördag bär det av till Hallsta en sväng men först tänkte vi ta en tur till Thuns. Och på söndag är det mors dag och då hoppas jag att jag får sova länge och sen får frukost på sängen :-) Sen måste jag till mamma en stund och sen ska vi till Danne som fyller 27 på söndag.

Usch det är hur många födelsedagar som helst nu. Det kommer bli en dyr månad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se