Snälla barn

Tiden går väldigt fort nu för tiden. Gabriel och Sofia har redan blivit 2 månader fast det känns som det var typ nyss dom föddes. Alla barnen sover nu, dom brukar faktist somna i rätt hyfsad tid. Joakim somnar vid 20-tiden och Gabriel och Sofia somnar vid 21-tiden oftast. Sen brukar Gabriel vakna 1 gång på natten eller om jag har otur så blir det 2 gånger medans Sofia oftast sover hela natten och inte vaknar fören vid 6-7 nånting. Det händer ju såklart att Sofia också vaknar en gång på natten och vill ha mat men oftast inte.
Joakim brukar komma in till oss på natten och vill sova i vår säng men vi försöker få honom att sluta med det, Vi har gått tillbaka med honom till hans säng i över 1 månad nu men han fortsätter ändå komma tillbaka varje natt, ibland kan han även komma 2 gånger.
Någon som har nått tips för hur vi ska få honom att sova i sin egen säng hela natten?
Det är i alla fall skönt att man får sova ganska långa sammanhängda stunder på natten, nu känns det inte längre som man är en zombie på dagarna.

Hela familjen har gått och blivit snuviga också, utom jag då som är frisk som en nötkärna :-)

Gabriel och Sofia fortsätter att öka i vikt i raketfart, nu var det visserligen ganska länge sen vi var på BVC men innan så har som ökat med ca 500 gram i veckan. BVC-sköterskan blir lika chockad varje gång vi kommer dit. Många är förvånade att dom går upp så mycket eftersom jag bara ammar båda 2...

Nästa vecka ska jag till tandläkaren :-/ vet inte om jag vill dit, har säkert fått en massa hål, jag var ju inte direkt duktig att hålla mig från cola och godis under graviditeten så det bådar inte så gott. Men jag har 2 tänder som ilar ganska bra om jag tuggar på nått hårt så det kan nog vara bra att gå dit i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se