Tandläkare och BVC

Jaha så har det gått nästan 2 veckor sen jag bloggade.. Att det ska vara så svårt att skriva lite oftare.
Ska försöka skärpa mig...

Hur som helst så var jag till tandläkaren förra veckan. När jag satt och väntade på att få komma in så slog det mig plötsligt att jag var livrädd. Min "vanliga" tandläkare går nämligen en utbildning så jag har fått en annan och det var första gången jag skulle träffa henne. Tänk om den nya tjejen skulle vara hårdhänt eller om jag inte skulle tycka om henne. Men det gick hur bra som helst. Hon var lika snäll och trevlig som den jag hade innan och det var skönt.
Jag var dessutom lite nervös för jag var beredd på att jag hade flera hål som skulle lagas eftersom jag inte skötte mig speciellt bra under graviditeten utan drack väldigt mycket cola och åt godis och hade svårt att borsta tänderna eftersom jag kräktes då. (Colan är jag ganska bra på att dricka fortfarande).
I alla fall, gissa om jag blev förvånad när tandläkaren säger att jag inte har några hål att laga. Men inte är jag ledsen för det inte :-)

I fredags var vi till BVC för läkarkontroll och kollade så klart vikt och längd.  Båda barnen går fortfarande upp mycket men inte längre fullt så mycket som dom gjorde i början... Gabriel är 62,1 cm (ev lite längre då sköterskan inte tyckte hon fick ut honom ordentligt) och väger 6825 gram  och Sofia är 57,6 och väger 5825 gram.
Gabriel har gått ca 3,4 kg på 2½ månad och Sofia ca 3 kg, det är ganska mycket men då vet jag i alla fall att dom får i sig ordentligt med mat trots att jag "bara" ammar.

Håller på att fixa inbjudningskort till dopet och hoppas att dom kan bli klara idag eller i morgon så vi kan skicka ut dom sen. Känns som det börjar bli dags för det. Senare ska jag lägga ut bild på hur korten blev.
Skulle så gärna vilja att någon sjöng på dopet men vet inte vem det skulle vara. Någon som känner sig manad?

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack =)

Ja, dom brukar vara duktiga och somna om dom oxå direkt dom ätit, men igår ville dom väl jävlas lite med mor och far hehe..

Hur går det för er med storebror? Någon svartsjuka eller så, eller är han överlycklig brorsa? =)

Postat av: Kevins mamma Mia

Åh va underbart:)ja snart så:P



ja såklart men då fick dom mat i sig innan du hämtade Joakim i allfall!:)

Gud va skönt att veta att dom går upp så bra!:)



Bra mjölk:P



Hoppas vi ses någon dag i veckan!:)



Kramar

2009-05-21 @ 20:24:56
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se