Barnen straffas när dom får syskon.

Skulle gå med Joakim till dagis idag. Vi kommer dit i god tid eftersom jag tänkte gå till öppna förskolan sen. När vi kommer in i hallen kommer 2 fröknar ut och säger att han inte får vara där eftersom det är sportlov. Ehh ok, säger jag, men Tomas pratade ju med någon förut om att han fick gå på loven.
Men det var tydligen bara höstlovet som det gällde. Så det var bara att gå hem igen. Man kan ju tycka att det är konstigt att dom inte sa i höstas att det bara var höstovet han fick vara där. Eller att dom inte sa något förra veckan om att Joakim inte fick vara där den här veckan. Lite taskigt också att skicka hem oss igen när vi klätt på oss och kommit iväg till dagis. Kunde han inte fått stanna där idag då? Joakim blev ledsen och undrade såklart varför han inte fick vara på dagis. Dom andra barnen var ju där. Varför?
Och det är ju inte direkt någon hemlighet att jag redan har det jobbigt dom dagar Joakim måste vara hemma. Han trotsar som tusan och är elak mot sina syskon. Jag orkar inte... Är helt slut och så händer det här. Joakim har det bättre på dagis på dagarna också för vi kan inte gå ut och leka. Det går knappt att köra vagnen i snön och att komma fram med vagnen till pulkabackar och lekplatser etc nu är näst intill omöjligt.
Ska ett barn verkligen straffas för att han får syskon?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men hur kan man säga så inför Jocke? Helt obegripligt. Hur förklarade du för honom att han inte fick vara där? Stackars lille kille. Kram

2010-03-02 @ 13:03:40
Postat av: Mickan- Mamma till Noel och Levi

Det där låter ju helt sjukt! Har du ringt och pratat med förskolechefen? Jag har en kompis som har sin dotter på förskolan denna vecka även fast hon är mammaledig. Själv har jag skrivit kontrakt på att Noel inte får vara där eftersom han går längre i veckorna.



Men jag tycker du ska ringa om de! Hoppas att de löser sig!

Postat av: Annelie

Hej, Sleeping Beauty på FL här. Måste bara säga att jag känner igen mig såååå mycket i det du skriver om att man blir begränsad i sin vardag med alla tre barnen hemma. Vi kommer knappt utanför dörren de dagarna :-(. Jag har nu kämpat i 5 veckor tillsammans med min man och ÄNTLIGEN har vi fått dispens så vår stora kille får gå 30 timmar på dagis!!! Vilken lättnad!!! Alla är överlyckliga!! Har du kollat upp de möjligheterna?

Stackars lilla Joakim att måsta gå hem igen :-(.

Styrkekram till dig!

2010-03-16 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se