Soligt och härligt

Joakim var inte sjuk mer än i tisdags förra veckan men eftersom han hostade en del fick han i alla fall vara hemma med mig hela veckan. Vi hann med både det ena och det andra under den tiden. Bla så var vi till mitt jobb och hälsade på. Det var kul att åka dit en sväng eftersom jag saknar mina kollegor väldigt mycket.
I torsdags var jag till tandläkaren och då var min kära mor så vänlig att hon passade Joakim under tiden. Sen gick vi en runda i centrum och jag shoppade nya byxor :-)

I lördags fm åkte hela familjen till stinsen i Häggvik och shoppade nya kläder. Jag hittade en del som jag är supernöjd med. Det är inte alltid en shoppingtur är så lyckad. Joakim och Tomas köpte också nya kläder men det blev mest till mig :-D
Sen på em hade vi liten släktträff här hos oss. Storasyster Helena med familj kom och hälsade på hela vägen från Hallstavik... Mamma, Juha och Jenny med familj kom också hit så att Helena + familj inte skulle behöva flänga runt till alla.
Det var en trevlig dag.

På söndagen städade jag och Joakim på balkongen medans Tomas böt däck på bilen, det var riktigt härligt ute och det blev väldigt fint på balkonen efter allt skräp försvunnit.

Igår (måndag) satt jag ute på balkongen på fm och pluggade. Jag blev alldeles röd, fast bara på ena halvan för den andra hamnde hela tiden i skuggan. Så idag har jag nu på fm suttit ute i solen igen och försökt sola den andra halvan så det ska bli jämt. Det är så härligt att kunna sitta ute i solen och läsa istället för att bara sitta inne hela tiden. Det känns så konstigt att efter ha varit ute dagligen på jobbet helt plötsligt sitta inne hela dagarna.

Nej nu är det dags för lunch, hoppas att det finns något gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se