Promenad och middagsgäst

Imorse tänkte jag att vi skulle ta en promenad till min mormor och morfar för att hälsa på och sedan gå till min mamma en sväng. Men mina planer blev förstörda så fort jag ringde mormor och morfar för dom var inte hemma.. Nåväl, vi tänkte att vi kan ju fortfarande ta en promenad hem till mamma, men när jag fick tag i henne så sa hon att dom skulle åka iväg till Hallsta. Snopet. Där satt jag nu och hade inte en aning om vad vi skulle hitta på. Vi bestämde oss i alla fall för att ta en långpromenad efter lunch med en sväng förbi barnens hus på hemvägen.
När vi var på barnens hus ringer Tomas mobil och det visar sig att hans lillebror, Stefan, är i Väsby och vill hälsa på. Det är inte varje dag man får besök från lilla Hallsta så det var kul.
Stefan kom och Joakim var väldigt avvaktande först men efter en liten stund tyckte han att det var så roligt att leka med farbror Stefan så han glömde helt bort att rycka mig i armen som han annars brukar göra ca varje minut.
Stefan skulle stanna på middag men vi hade ingen mat hemma så Tomas och Stefan fick åka till affären. Precis när dom gått ut kommer jag på att Tomas måste posta mina brev så jag springer ut på balkongen med breven i högsta hugg. När jag kommer in igen står min mormor och morfar inne i hallen, gissa om jag blev förvånad.... Det var kul att träffa dom, det var ett tag sen eftersom dom varit i Thailand i 3 veckor men tyvärr var dom tvugna att åka snart igen eftersom dom skulle få middagsgäster.
Hur som helst så blev maten god och Stefan åkte hem sen. Nu sover Joakim och jag ska dega framför tvn en stund innan jag ska sova och sen imorgon är det dags för jobb igen...

image3
Joakim och Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se