Dags för en liten uppdatering då...

Har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden, tappade liksom lusten ett tag där. Men nu blir det nog lite lättare att få tid och lust eftersom semestern är slut och jag får lite lugnare här hemma.

Vi har hunnit med lite under den tiden jag inte skrivit nåt i alla fall.
Juha fyllde 50 år 25/7 och det var vi såklart med och fira. Först var vi och hälsade på en sväng på dagen med alla barn och gav vår present. Sen åkte alla barnen hem till Tomas systers familj och sov kvar där så vi kunde vara med på festen på kvällen... Festen var supertrevlig och jag hade jättekul. Lika kul var det däremot inte dagen efter...

Juhas present


Förra veckan var vi mest hemma och ute på baksidan med grannarna. Lite grillining blev det också såklart.
I söndags var vi på kalas hos Tomas syster. Hennes yngsta fyllde 3 år. Det var trevligt att träffa alla som var där och kul för Joakim att han fick leka lite med barn i hans ålder.

Nu är ju tyvärr semestern slut och Tomas har börjat jobba igen. Joakim får bara vara 15 timmar på dagis så igår var alla barnen hemma med mig. Vi var till BVC och det blev vägning och mätning av alla barn. Och Gabriel och Sofia fick 2 sprutor igen. Vikt och längd då på alla barn: Joakim 108,5 cm 20,8 kg. Gabriel 67 cm 8380 gram. Sofia 62,5 cm 6980 gram. Så dom växer så det knakar allihop. Sprutorna gick bra, båda blev lite ledsna men det gick över väldigt fort.  Jag hade ju mamma med mig till BVC och hon följde med oss hem sen så egentligen kan man inte säga att jag varit ensam med barnen än. Tack älskade mamma för att du finns och för att du är så snäll och hjälper mig. Jag älskar dig!
Joakim är i alla fall tillbaka på dagis idag och gissa om han har längtat.. Jodå han har tjatat i nästan 4 veckor, alltså hela semsetern... Men det är inte så konstigt för vi har egentligen inte gjort något kul för honom när vi varit lediga så han har nog varit uttråkad. Tänkte åka till Skansen med honom och några andra i veckan som var men det blev inget tyvärr men vi ska försöka komma iväg någon helg sen istället så han får göra något i alla fall..

Nu ska jag bara sätta mig och njuta av lugnet och tystnaden en stund. Fast då vaknar väl småttingarna på en gång bara för det.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej på dig! Det skiljer en del på Emil och Gabriel nu, Emil var 69,3cm och vägde 7790g. Han blev också bara ledsen en liten stund. Kul att du äntligen har uppdaterat lite!

Kram storasyster.

2009-08-04 @ 10:18:51
Postat av: Jaana

Hej Sandra m fam!

En hälsning från Tierp! Hoppas ni har det bra, såg att du har kommit igång med ditt bloggande igen. Det var kul och ses igen. Orkar nog inte kommentera varje inlägg, va rätt många S. Ha det så gott! Kramar

2009-08-14 @ 16:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se