Lungt och skönt (Behöver hjälp)

Joakim är på dagis och småttingarna sover, lungt och skönt med andra ord...
Trodde jag skulle bryta ihop igår. Joakim var ju hemma från dagis och var jobbigare än nånsin. Han lyssnade inte, han klättrade och hoppade i soffan. Han klättrade, slog och la sig på Gabriel och Sofia. Han slog, sparkade och hoppade på mig. Han skrek och levde rövare och skrattade åt mig när jag sa till honom och jag höll som sagt på att bryta ihop. Jag försökte aktivera honom och vi var ute i lekparken men eftersom jag även är tvungen att ta hand dom andra 2 så är det inte så lätt att aktivera Joakim hela tiden. Jag kunde knappt ens gå på toaletten i går eftersom han då snabbt var på en av dom små. Vet inte hur jag ska klara att vara ensam med alla barn 2 dagar i veckan.
Någon som har något tips?

Både i fredags och lördags blev det grillning och i lördags satt vi ute med flera av grannarna större delen av em och kvällen. Det var supertrevligt. Jag och Johanna (grannen) hamnade på magget sen och det var skoj. Men precis som förra gånge så var det inte så kul på söndagen...

Idag ska vi nog gå till centrum en sväng i alla fall och lämna tillbaka lite kläder jag köpte förra veckan.


Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är det kul med trotsiga barn, verkar som om Freja och Joakim är ungefär likadana när de är hemma, det är roligt med barn, speciellt när de sover :)!!!!!!! Kram

2009-08-11 @ 21:19:29
Postat av: Kevins mamma Mia

Gumman då. Ja skulle nog försöka få honom att "hjälpa" till hemma. typ. kan du hjälpa mig att passa s å g medans jag går på toa.

Involvera honom mera i det du gör.

Han känner sig säkert utanför fast han egentligen inte behöver. och samtidigt så är ju båda våra treåringar sjukt trottsiga.

Men som sagt. belöna och ta bort stjärnor, super bra. kör super hårt emd det. Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Follow Mamma Sandra Blogg listad på Bloggtoppen.se Startblogg.se